„Az ügyfélélmény és a munkavállalói élmény összekapcsolása a mi transzformációnkban is hangsúlyosan megjelenik.”

2021 április 16.

Interjú Gertner Rolanddal, a United Consult Zrt. vezérigazgatójával, az Agilis Transzformáció képzésről

Gertner Roland, egy tanácsadó cég vezérigazgatójaként érkezett képzésünkre. Olyan transzformációban várt támogatást, ahol a szervezetek rugalmasságuk megtartása mellett a piac változásaihoz is tudnak igazodni, az ügyfélélmény figyelembevételével. Számára jelenleg is kimondottan fontos, hogy a kollégák jól érezzék magukat - mivel segítségükkel teremtik meg az ügyfélélményt – ezért kiváltképpen a HR modul volt figyelemre méltó számára, ami még inkább felerősítette benne azt a gondolatot, hogy a kollégák támogatására különösen nagy figyelmet kell fordítania.

Egy információ-technológiai szaktanácsadással foglalkozó cég vezérigazgatójaként érkeztél a képzésre. Egyszer azt nyilatkoztad, hogy a 21. században a legnagyobb érték a technológiai nyitottság, a folyamatos fejlődés és a megújulás képessége. A technológia iránti nyitottság és a szüntelen fejlődés iránti vágy volt az, ami leginkább motivált képzésünk elvégzésére?

Rövid válaszként, igen. Számomra a motivációt az jelentette, hogy tanulhatok valami újat, ránézhetek egy más perspektívából arra az üzleti stratégiára, amelyet az UC szeretne megvalósítani az elkövetkező években. Kerestem a válaszokat, jó gyakorlatokat azokra a típusú transzformációkra, ahol a szervezetek meg tudják tartani a rugalmasságot, tudnak a helyzethez és a piac változásaihoz alkalmazkodni úgy, hogy közben a szolgáltatási színvonal és az ügyfélélmény növekszik. Valamint képesek a változásra amellett, hogy kitartanak bizonyos, számukra fontos értékek mellett.

"A transzformációt tavaly kezdtük, haladunk az úton, de ez egy folyamatos munka, mindig újabb és újabb helyzeteket kell megoldanunk." Gertner Roland

Miért indultatok el az agilis átalakulás útján, és hol tartotok ebben? Van dedikált munkatárs, aki vezeti az átalakulást?

Az UC életében a 2021-es év főként arról szól vállalatvezetési szempontból, hogy a vállalati folyamatainkat és működési kereteinket újragondoljuk, és megerősödve indulunk az új piaci kihívások felé. Nem kifejezetten agilis transzformációban vagyunk, hanem egy átalakulásban, amelyben keressük azt a munkaszervezési és működési formát, amely leginkább támogatja céljainkat. Vannak agilisan működő csapataink, de vannak olyan vállalati funkcióink is, ahol crossfunctional csapatokon keresztül teremtünk értéket. Vannak olyan területeink, vállalati funkcióink, amelyek újonnan alakultak. A transzformációt a menedzsment csapat vezeti. Minden szervezeti egységünk fókuszában ott van a way of working finomhangolása, a munkavállalói és ügyfélelégedettség növelése és az értékteremtés újradefiniálása, így a teljes szervezetben meg tudnak ezek az alapelvek jelenni és egymást tudják erősíteni.

Mi volt számodra a képzésen leginkább szemléletformáló modul?

A mostani változás a cégben mindenki számára érzékelhető, de ez a változás nem öncélú. Nagyon fontos vezérelv számunkra, hogy a közel 300 kollégánk, akik az UC-t választották, megtalálják azt a szakmai fejlődést, biztonságos jövőképet és környezetet, ahol izgalmas feladatokon, új projekteken dolgozhatnak hosszútávon.  A középpontban nálunk a kollégák állnak, így a HR modul kifejezetten érdekes volt számomra. Adott egy betekintést, hogy a tradicionális irányzatok helyett milyen dimenziókra érdemes figyelni például egy teljesítményértékelési rendszer kialakításánál, vagy a vezetői szerepek definiálásánál. Az ügyfélélmény és a munkavállalói élmény összekapcsolása, ennek üzleti előnyei a mi transzformációnkban is hangsúlyosan megjelenik, hiszen tanácsadó cégként kollégáinkon keresztül teremtjük meg az ügyfélélményt, és ha a kollégák nem elégedettek, az kihat az ügyfélelégedettségre. Ez a modul megerősített abban, hogy a kollégák támogatására nagy figyelmet kell fordítanunk, de szerencsére erre mindig is nagyon odafigyeltünk.

Milyen volt a képzésen résztvevő csapat? Milyen területről érkeztek, illetve hogyan tudtatok együtt dolgozni a projektmunka elkészítése során?

A csapatmunka legnagyobb értékét az jelentette, hogy különböző iparágból, különböző szakmai háttérrel és tapasztalattal rendelkező kollégákkal dolgoztunk együtt egy közös feladaton, a személyes példákból sokat elhoztam magammal, amelyeket előveszek egy-egy éles helyzetben az UC-ban is.

Vannak konkrét terveid arra vonatkozóan, hogy hogyan tudod hasznosítani, céged életében az itt megszerzett tudást? Milyen új módszerekre világított rá a képzés?

A transzformációt tavaly kezdtük, haladunk az úton, de ez egy folyamatos munka, mindig újabb és újabb helyzeteket kell megoldanunk.  A változáshoz alkalmazkodnunk kell, jól kell megtalálni az arányokat abban, hogy milyen eszközöket használunk, hogyan támogatjuk a kollégákat ezen az úton. Abban segített nekem a képzés, hogy a folyamatos visszatekintés, helyzetelemzés és finomhangolás eszközeivel tudjak élni a transzformáció tervezése és megvalósítása során.

Szerinted kinek lenne hasznos a képzés?

Vállalatvezetőknek, és olyan funkcionális területi vezetőknek, akik cégen belül hatással vannak a változásokra, formálják és menedzselik a transzformációt, és a folyamatok és hatékonyság mellett fontos számukra az ember. Valamint inspirálónak érzem azok részére is, akik a vállalkozásukat egy magasabb, jövőt állóbb szintre szeretnék emelni.

Érdekel az Agilis Transzformáció képzés

2021 április 16.

Hozzászólások

This site is registered on wpml.org as a development site.