Agilis Válság­kezelés

Mi az Agilis Válságmenedzsment?

Az Agilis Válságmenedzsment a klasszikus, pénzügyi alapú válságkezelés és az Agilis működés célirányos elemeinek ötvözete, mely kellő érzékenységet biztosít a válság elhárítása során az egyes termékek, szolgáltatások, szakterületek potenciálarányaira.

Milyen problémára ad választ?

Amikor egyértelművé válik, hogy a korábbi működés nem fenntartható teljes körűen, minden alany vérmérsékletének megfelelően reagál. Az Agilis Válságmenedzsment alapvető vizsgálati fókusza, hogy mely termékeket, szolgáltatásokat tartsa meg az adott szervezet, és melyeket helyezze házon kívül, vagy szüntesse meg teljesen.

Mik a főbb lépései?

Az Agilis Válságmenedzsment ötvözi a klasszikus vállalati pénzügyi elemzési eszközöket és a Lean-portfólió jellegű priorizálást:

Annak érdekében, hogy a megy/marad döntéseink számszakilag is megfelelő alátámasztást kapjanak, elsősorban olyan jellemzőket, mérőszámokat vizsgálunk mint: piaci részesedés és potenciál, jövedelemtermelő képesség, költségstruktúra, foglalkoztatási viszonyok.

Ezt követően, a Lean-Agilis portfóliómenedzsment módszertana mentén, a meghatározott értékelői kör által végzett priorizálás módszertanát dolgozzuk ki, illetve támogatjuk a folyamat gyakorlati megvalósítását. Itt elsősorban cégfilozófiai, stratégiai, szervezeti, tudásbeli, technológiai, illeszkedési szempontok figyelembe vételével alakítjuk ki az értékelési mátrixot.

A két szempontrendszer szerinti eredmények együttes értékelése adja az úgynevezett „túlélési mátrixot”.

Tipikus kérdések

  • Miért nem azt vágjuk le, ami a legtöbb pénzt viszi?
    Csupán a költségszintet vizsgálni, még a számszaki aspektusból, is féloldalas megoldás. A bevétel- és jövedelemtermelő képességet abszolút mértékben, illetve más tevékenységeinkhez viszonyítva is érdemes vizsgálni. És nemcsak az adott pillanatra, hanem távlatokra vonatkoztatva.
  • Miért adjak át akár teljes üzletágakat másnak?
    Ha az adott helyzetben nem vagyunk képesek az adott tevékenységet eredményesen végezni, akkor annak fenntartásával más, sikeresebb tevékenységeinktől veszünk el erőforrásokat. Feltételezhető, hogy ha nekünk nem sikerül az adott piaci viszonyok között eredményt produkálni az adott területen, akkor más hozzánk hasonló nagyságrendű vállalatnak sem fog. Esetlegesen egy kisebb vállalkozás tud, a sajátunknál lényegesen alacsonyabb költségszinttel eredményesen működni, velük viszont nem szükséges egy válságban versengeni.
  • Ha mindenből csak 30%-ot vágok le, akkor mindenben csak 30%-ot kell visszaépítenem, nem?
    Igaz, de mi történik, ha válságon kívül is kiderül, hogy a B, C,….Z tevékenységek nem kellően jövedelmezők? Akkor a válság alatt is a más területeken fenntartott 70%-os kapacitással és pénzkészlettel korlátozom a kulcstevékenységem.

Rólunk mondták

Anonim ügyfél

Nélkületek kirúgtam volna magam alól a széket

Gódor Sándor

ÜgyvezetőEzerszín KFT

A KKV-k nem tudják, hogy mit nem tudnak. A KÜRT Akadémia Agilis vezető képzése pont ebben segített. Képet kaptunk arról, hogy milyen lehetőségeink vannak, milyen módszerek, technológiák érhetők el, és ezek mire jók.


Keresd szakértőnket

Németh György Valentin alapító - PROgile.eu, SAFe Program Consultant
Írj nekünk!

Akik minket választottak

  • SPAR Magyarország

    SPAR Magyarország

  • T-Systems Magyarország

    T-Systems Magyarország

  • Schiller Autó Család

    Schiller Autó Család

This site is registered on wpml.org as a development site.