4 Világító­torony

miért, mivel, hogyan

Mi az a 4 világítótorony?
Néhány frappáns, közérthető mondat, fogalom. A legélesebb keretrendszer, amiből a legegyszerűbben értheti meg minden vezető és kolléga, hogy miért, mivel, hogyan teremtheti a legtöbb értéket munkájával a vállalkozásban, vállalatban.

Milyen kihívásra ad választ a 4 világítótorony?
Milyen módon lehetünk sokkal magasabb színvonalon céltudatosak, fókuszáltak és elkötelezettek. Erős kereteket ad ahhoz, hogy mit, miért és hogyan tervezünk, valósítunk meg, értékelünk. A legtöbb szervezetben, ha megkérdezünk akár csak néhány munkatársat arról, hogy miért jár be dolgozni a fizetésén felül, nagyon különböző válaszokat kapunk. Nincs ez másként akkor sem, ha arról faggatunk kollégákat és vezetőket, hogy hova tart a cégük és mik a módjai, ahogy oda akarnak jutni.

Pedig a szándék, a jövőkép, a küldetés és az alapértékek elfogadottsága és tudatos alkalmazása alapozza meg a vállalkozás, vállalat működésének minőségét és ezen keresztül a versenyképességét is. Ezért ezek a vállalati stratégia alapjai, de kijelölik a működési modellek, vezetési stílus, módszerek és a szervezeti kultúra kereteit is.

E keretek jóságát a miért (1), hova (2), hogyan (3), milyen értékek (4) szerint alapkérdésekre adott válaszok minősége határozza meg.

Mik a főbb lépései?

  • A stratégiaalkotás vagy -frissítés folyamata a vállalat érettségétől és vezetőinek szenioritásától függően eltérő lehet. A 4 világítótorony megfogalmazását követni szokta az üzleti modell (BMC) felvázolása, majd a vállalati és szakterületi stratégiai célok és kulcseredmények (OKR) összehangolt megfogalmazása, monitorozása.
  • A dilemmák , problémák azonosítása egyéni beszélgetésekben és csoportos workshopmódszerekkel, amire elsősorban ezt a megoldást kívánjuk használni. Például: piacrészesedés növelése, a vezetői csapat összehangolása vagy fókuszának erősítése, vezetői utódlás, gyors növekedés fenntarthatóságának támogatása, piac- vagy termékportfólió-váltás.
  • A tulajdonosi elvárások, az első vezető és a felsővezetés motivációjának megértése.
    Moderált és provokált szabad beszélgetésben az első vezető és/vagy/utána a felsővezetés támogatása szándékuk, jövőképük, küldetésük és alapértékeik önazonos, letisztult, hatásos és közérthető megfogalmazásában.
  • A középvezetés csoportos validációs workshopon finomítja és validálja a világítótornyok megfogalmazását és köteleződik el mellette.
  • A felsővezetés a teljes vállalat számára ismertté, érthetővé és relevánssá teszi személyes fórumokon és egyéb eszközök használatával.

Milyen eredményt várhatunk tőle?

  • Egyértelmű útmutatást célok, elvárások, feladatok, prioritások meghatározásához és ezek értékeléséhez.
  • Jelentős elkötelezettség- és motivációnövekedést szokott hozni.
  • Új kollégák felvételi- és beilleszkedési hatékonyságnövekedését is várhatjuk.

Tipikus kérdések:

  • Mennyi ideig tart a 4 világítótorony megfogalmazása?
    Az alkotással – vagy frissítéssel – töltött idő a felsővezetés számára 1-2 munkanap. A vezetők és kollégák bevonásával töltött idő a szervezet méretének függvényében is 1-2 munkanap.
  • Mitől fog működni, értéket teremteni és nem marad falra hányt borsó?
    Három tényező határozza meg a 4 világítótorony használhatóságát és hasznát: az első az alkotásukkor vagy frissítésükkor használt attitűd. Megéri nem megalkuvónak lenni e gondolatok igazságában, érthető, hétköznapi megfogalmazásában és a felsővezetés általi teljes mértékű és konszenzusos elfogadásában.
    A második tényező az, hogy a szervezet rendszereibe (teljesítményértékelés, ösztönzés, budgeting) és vezetési módszereibe hogyan építik be a vezetők a 4V által kijelölt irányokat és értékeket.
    A harmadik kulcs az első vezető és a felsővezetés által e gondolatiság képviselete minden nap, legyen szó az operáció irányításáról, az üzlet tervezéséről, vagy fejlesztések végigviteléről.

Mivel kapok többet a KÜRT Akadémiától, mintha magunk, vagy más tanácsadóval válaszolnánk meg ezt a 4 alapkérdést?

A 4 világítótorony alkotási és használati értékteremtését szakmai megközelítésünkkel maximalizáljuk. Azt reméljük, sokat mond erről is a mi 4 világítótornyunk:

Valamint az alapértékeink  (amilyen minőségekre számíthatunk egymástól, illetve amik nélkül nem tudunk és nem akarunk dolgozni): Integritás, Csapatszellem, Agilitás, Professzionalizmus, Optimizmus és Küldetéstudat. Mindegyik értékünkről vannak történeteink is. Ha valamelyik érték sérül munkánk során, foglalkozunk vele!

+ Gyakorló tulajdonos-vezetők vagyunk, akik modern menedzsmentmódszertanok alkalmazásán nőttünk fel. Ettől munkánknak erős az üzleti fókusza, egy sor siker és kudarc tapasztalatából, valamint szakmai közösségünk együttműködéséből táplálkozik az elméleti ismereteken jóval túlmutatva.

 

Rólunk mondták

Rékasi Tibor

VezérigazgatóMagyar TELEKOM NYRT.

Igazán provokatív csapat, aki tudja, hol a határ

ifj. Chikán Attila

VezérigazgatóAlteo Energiaszolgáltató Nyrt.

Az a tapasztalatom a veletek való munkával, hogy rövid távon sok benne a móka, hosszú távon jelentős a haszon.”


Keresd szakértőnket

Kürti Tamás Intézményvezető partner
Írj nekünk!

Ajánlott olvasmányok

Akik minket választottak

  • SPAR Magyarország

    SPAR Magyarország

  • ALTEO

    ALTEO

  • Schiller Autó Család

    Schiller Autó Család

  • Magyar Telekom

    Magyar Telekom

  • T-Systems

    T-Systems

  • Denkstatt Magyarország

    Denkstatt Magyarország

This site is registered on wpml.org as a development site.