AI a pénzügyi szektorban

2019 szeptember 6.

AI a pénzügyi szektorban

A gépi tanulás és mesterséges intelligencia új eszközei első körben azoknál a vállalatoknál hozhatnak hasznot, ahol a termék digitális, a vevőkkel való kapcsolattartás is folyamatosan digitális adatot termel – például a pénzügyi szektorban.
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a pénzügyi szolgáltatók számára, hogy teljesen újradefiniálják a munkájukat. A Fortune 500 cégeinek több mint fele távozott az üzleti életből 2000 óta, és ez a szám az AI megjelenésével csak emelkedni fog.

Hogyan szeretnék használni a bankok az AI-t?

1. CHATBOTOK ÉS VIRTUÁLIS SZEMÉLYI ASSZISZTENSEK

A bankok chatbotokat és voice botokat használnak, hogy kölcsönhatásba lépjenek az ügyfelekkel és megoldják a problémákat, mielőtt bármilyen emberi erőforrást allokálni kellene.

2. ÜGYFELEK PROFILOZÁSA

A banki fogyasztók egyre inkább individualizált tapasztalatokat követelnek, mivel minden más iparágban szerzett tapasztalatuk is erre bíztatja őket. A bankok személyre szabott kommunikációt és döntéseket tudnak nyújtani az ügyfeleiknek a profiljaik alapján. Ezek az információk felhasználhatók az ügyfelek különböző kockázati besorolásához is.

3. FOLYAMAT ÚJRATERVEZÉSE

A bankok azt szeretnék, hogy az "alacsony hozzáadott értékű folyamatokat" az AI kezelje. Ez azt jelentené, hogy a számítógépek által beolvasott dokumentumok automatikusan rendszerezetten kerülnek tovább az egyes szakértőkhöz. Néhány alapvető döntést már az AI is el tud végezni az általában jól körülírt pénzügyi szabályok alapján.

4. MINTAFELISMERÉS

Az AI észlelhette az olyan tranzakciókban bekövetkezett anomáliákat vagy mintákat, amelyek csalást és pénzmosást jeleznek. Az arc- és a hangfelismerés remek eszköz azok ellen a csalók ellen, akik már szerepelnek a biztonsági rendszerekben. Más esetekben a kereskedésnél tud segíteni az AI, hogy a kockázatos befektetéseket elkerülje a cég, vagy egy nem egyértelmű, de jó lehetőséget beazonosítson a rendelkezésre álló adatok alapján.

A fenti példák nemcsak külföldön elérhetőek, hanem már Magyarországon is létezik gyakorlat. Sok cég még nem áll készen arra, hogy AI eszközökkel is biztosítsa piaci helyzetét, hiszen az új technológiák beemelése a mindennapokba nem triviális és egyszerű. A tavaly elkészített felmérésünk szerint a vállalatok fejlődésének két legfontosabb akadálya: a szakemberek és általában a technológiai ismeretek hiánya: 

KÜRT Akadémia AI Technológia képzése pont ebben segíti az itthoni cégeket, legyenek akár egy világcég leányvállalatai, akár hazai vállalatok: kiképezni azokat az embereket, akik képesek az első projektetket végigcsinálni. 

2019 szeptember 6.

Hozzászólások

This site is registered on wpml.org as a development site.