Mi hajtja és mi blokkolja a digitális innovációt? Milyen ciklust követ egy innováció bevezetése?
Tisztázunk néhány alapfogalmat (mint például diszruptív innováció, exponencialitás, Gartner-féle hype cycle és mágikus kvadránsok), megnézzük, hogy mit tanulhatunk a start-upoktól. Végig vesszük és cáfoljuk azokat a klasszikus külső és belső kifogásokat (nálunk ez nem fog működni, nekünk erre nincs büdzsénk, ez a termék/folyamat nem digitalizálható, ehhez mi nem értünk, sose fog megtérülni ez a beruházás… stb.), melyek a digitális innovációt blokkolni próbálják. Rátok fogunk zúdítani egy tech tűzijátékot: egy csomó hot és wow technológiát, testreszabottan, elsősorban azokból az iparágakból szemezgetve, ahonnan a képzés hallgatói érkeznek.
Ha a termékfejlesztés iteratív módon történik, és a rövid fejlesztési ciklusok végén az ügyfél egy korlátozott funkcionalitású, de már működő, az ügyfél céljait kiszolgáló ún. MVP-re (Minimum Viable Product - Minimum Életképes Termék) jelezhet vissza, úgy a fejlesztés nem fog vakvágányra futni és nem kell áldozunk erőforrást olyan fejlesztésre, ami végül nem szolgál ki ügyféligényeket. Mi minősül MVP-nek? Mit kell ezen a ponton mindenképp megérteni azokból az agilis alapfogalmakból, mint az „epic” és a „story planning”? A képzési alkalom második felében ezzel fogunk foglalkozni.
-
Butyka Zsolt Innovation Management & Technology Strategy szakértőTelio Group
Diszruptív innováció, exponenciális növekedés, infrastructure
-
Grünzweig Tamás Head Of Engineering DepartmentIBM Budapest Lab
A prototípustól az MVP-ig